FAQ
Se gärna våra vanligast ställda frågor.
  • Fri frakt

    Vi erbjuder fri frakt med någon av våra standardleveransmetoder på alla köp inom Sverige som överstiger 699 SEK. Standardleverans avser Budbee

    (till box) eller Schenker (till ombud). Den beräknade leveranstiden för dessa är 1-3 dagar med Budbee och 1-5 med Schenker.

    Har du inte valt någon av dessa två alternativ, så kommer frakt att debiteras.

  • Retur
    Hur gör jag en retur?
    Börja med att
    - Logga in genom lilla gubben uppe i högra hörnet på hemsidan, alt på https://royk.se/shop?funk=dinsida
    - När du loggat in, välj "retur"
    - Välj ordernummer och vilken produkt du önskar returnera, samt orsak till returen

    I ditt paket ska du ha mottagit fraktretursedel samt orderbekräftels/följesedel.

    - När du registrerat din retur på vår hemsida, lägger du din produkt samt orderbekräftelse/följesedel i paketet. Tejpar igen.
    - Klistra på din returfraktsedel och lämna sedan in till ditt ombud som är angivet på fraktsedeln
    - Klart


    Returer
    - Returkostnaden är 49 kr och dras av från din återbetalning och du har 30 dagars öppet köp när du beställer från oss. 
    - Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning (tex kartonger, ej plastpåsen) och alla lappar ska sitta kvar på plagget. Förstörda förpackningar och etiketter anses inte som godkända returer och då debiteras hela beloppet och varan skickas tillbaka till kund mot en kostnad av 90 kr. 
    - K
    unden ansvarar själv för att returen når vårt lager. 
    - Vid nyttjande av öppet köp återbetalas hela summan för köpet när vi mottagit varan på vårt lager och fått den godkänd av personal. Våra hanteringstider för återbetalningar kan normalt ta upp till två veckor. 
    - Öppet köp gäller inte på underkläder.
    - Det är viktigt att du registrerar din retur på vår hemsida för att vi ska kunna göra en återbetalning till dig.

    Vi skickar ut returfraktsedlar med alla försändelser. Dessa scannas kostnadsfritt in hos ombudet för respektive leveransmetod.
    anmäl din retur på https://royk.se/shop?funk=dinsida

    Det är viktigt att du registrerar din retur för att vi ska kunna göra en återbetalning till dig.
    Om du har flera beställningar som du vill returnera kan dessa med fördel returneras samtidigt med en och samma returfraktsedel. 
    Var dock noga med att alla följesedlar/orderbekräftelser som berör returnerade produkter finns med i paketet.

    Vi granskar alla returer i vårt lager och är produkten godkänd får vi ett mejl om att din retur är mottagen, varpå vi återbetalar dig som kund. Detta kan i vissa fall ta upp till två veckor.

    Kom ihåg att registrera din retur inom 30 dagar.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@royk.com om du har frågor eller får problem.




  • Reklamation
    Mejla oss på claims@royk.com och bifoga gärna bild och beskrivning av vad som hänt med varan. Du behöver meddela eventuell reklamation inom två månader från att felet upptäckts. Du har enligt lag reklamationsrätt på din vara i tre år, förutsatt att felets ursprung kan åberopas säljaren inom sex månader från köptillfället. https://www.arn.se/
  • Ej fått återbetalning

    Vi jobbar så fort vi kan med att betala ut till dig efter mottagen retur. Vi har en handlägningstid på 14 dagar från mottagande. Om de gått längre tid så kontakt oss, annars kommer återbetalningen snart.

    Man kan också meddela Klarna via appen, så tar dom detta vidare juridiskt med oss. Har du inte betalat via klarna, kontakta oss på info@royk.com så hjälper vi dig.

  • Byte
    För att göra byte av en produkt lägger du en ny order och returnerar din vara genom att använda fraktsedeln vi skickat ut till dig tillsammans med ditt köp. Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg - lägg en ny order på färgen/storleken som du vill byta till i vår webbshop. Du ansvarar själv för att returen når vårt lager. Vi tar emot returer och hanterar dom veckovis. Ibland tar de upp till 3 veckor beroende på hur mycket personalen har att göra på lagret.
    Observera att bytesrätten ej omfattar underkläder. 
  • Byte vid annat pris

    Kontakta oss så hjälper vi dig manuellt med prisjustering, självklart ska du få samma pris på byte som på grund order. Vi kommer då be dig lägga en ny order, men ser till att vi har uppsikt på den och kan göra justering av priset i systemet manuellt.

  • Avisering vid leverans

    Gör du din beställning via Budbee får du meddelande när din order är påväg och när paketet är framme får du en pinkod till boxen skickat till dig.

    Har du valt Schenker eller Postnord som leveransalternativ blir du aviserad antingen via SMS, e-post eller brev, beroende på vad du själv gjort för aviseringsval.

  • Fel adress
    Upptäcker du att du skrivit fel adress behöver du kontakta oss omgående på info@royk.com. Det är viktigt att du kontaktar oss direkt så vi hinner ändra din adress innan varorna lämnat vårt lager vilket normalt sker samma dag, gäller vardagar. Har vi hunnit skicka din vara tillkommer det en kostnad för ändring beroende på vilket ombud du valt för leverans. Det är därför viktigt att du alltid dubbelkollar att du fyllt i rätt uppgifter innan du gör en beställning.
  • Ej upphämtat paket
    Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 129 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Kontakta oss
Om det är något du undrar över tveka inte att höra av dig till oss.
Snabbast går via kontaktformuläret.


Frågor via kontaktformuläret besvaras på vardagar mellan 9.00 – 16.00.


WeOutdoor Group AB
Textilgatan 31
120 30 Stockholm
Orgnr: 556820-3417
Logga in

Choose your country

Choose your country