Kontakta oss
Det snabbaste att kontakta oss är via kontaktformuläret.
Frågor via kontaktformuläret besvaras på vardagar mellan 9.00–16.00
Vi gör allt vi kan för att svara inom 24 timmar.
Röyk / WeOutdoor Group AB
Torsgatan 27
113 21 Stockholm
Vi erbjuder fri frakt med någon av våra standardleveransmetoder på alla köp inom Sverige som överstiger 699 SEK. Standardleverans avser Budbee
(till box) eller Schenker (till ombud). Den beräknade leveranstiden för dessa är 1-3 dagar med Budbee och 1-5 med Schenker.
Har du inte valt någon av dessa två alternativ, så kommer frakt att debiteras.
Börja med att
- Logga in genom lilla gubben uppe i högra hörnet på hemsidan, alt på https://royk.se/shop?funk=dinsida
- När du loggat in, välj "retur"
- Välj ordernummer och vilken produkt du önskar returnera, samt orsak till returen
I ditt paket ska du ha mottagit fraktretursedel samt orderbekräftels/följesedel.
- När du registrerat din retur på vår hemsida, lägger du din produkt samt orderbekräftelse/följesedel i paketet. Tejpar igen.
- Klart
- Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning (tex kartonger, ej plastpåsen) och alla lappar ska sitta kvar på plagget. Förstörda förpackningar och etiketter anses inte som godkända returer och då debiteras hela beloppet och varan skickas tillbaka till kund mot en kostnad av 90 kr.
- Kunden ansvarar själv för att returen når vårt lager.
- Vid nyttjande av öppet köp återbetalas hela summan för köpet när vi mottagit varan på vårt lager och fått den godkänd av personal. Våra hanteringstider för återbetalningar kan normalt ta upp till två veckor.
- Öppet köp gäller inte på underkläder.
- Det är viktigt att du registrerar din retur på vår hemsida för att vi ska kunna göra en återbetalning till dig.
Vi skickar ut returfraktsedlar med alla försändelser. Dessa scannas kostnadsfritt in hos ombudet för respektive leveransmetod.
anmäl din retur på https://royk.se/shop?funk=dinsida
Var dock noga med att alla följesedlar/orderbekräftelser som berör returnerade produkter finns med i paketet.
Vi granskar alla returer i vårt lager och är produkten godkänd får vi ett mejl om att din retur är mottagen, varpå vi återbetalar dig som kund. Detta kan i vissa fall ta upp till två veckor.
Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@royk.com om du har frågor eller får problem.
Vi jobbar så fort vi kan med att betala ut till dig efter mottagen retur. Vi har en handlägningstid på 14 dagar från mottagande. Om de gått längre tid så kontakt oss, annars kommer återbetalningen snart.
Man kan också meddela Klarna via appen, så tar dom detta vidare juridiskt med oss. Har du inte betalat via klarna, kontakta oss på info@royk.com så hjälper vi dig.
Observera att bytesrätten ej omfattar underkläder.
Kontakta oss så hjälper vi dig manuellt med prisjustering, självklart ska du få samma pris på byte som på grund order. Vi kommer då be dig lägga en ny order, men ser till att vi har uppsikt på den och kan göra justering av priset i systemet manuellt.
Gör du din beställning via Budbee får du meddelande när din order är påväg och när paketet är framme får du en pinkod till boxen skickat till dig.
Har du valt Schenker eller Postnord som leveransalternativ blir du aviserad antingen via SMS, e-post eller brev, beroende på vad du själv gjort för aviseringsval.